Fredagstips: Libanesiskt

2010-03-19 | 13:01:17

Ikväll blir det Libanesik restaurang med Amanda och hennes familj

Det jag älskar mest med Libenasesik mat är Tabuleh och hummus! Mmmm mums!

Jag tänkte lägga ut mina recept på Tabuleh och hummus så har ni ett gott tips till en härlig fredagsmiddag! 

 
Tabuleh:

Citron
Persilja
Bulgur
Tomat
Rödlök
Mynta
Olivolja
spiskummin
salt
cayennepeppar

Att tänka på :
Salladen består av persilja tomat och citron så ta i mycket av dessa!
Myntan ska mera vara som en krydda så mindre av myntan.
Blötlägg bulgur för annars blir den lite för geggig.
Ha i lök och bulgur efter smak och lika så olja och kryddor.


Hummus:
En burk kikärtor
Mycket vitlök
Sesamolja ( finns att köpa överallt, brevid sojan på Ica eller arcadia på Malta ex  )
Lite färsk chili,dom små men mindre än en halv! ( brukar jag ta ) eller cayennepeppar
Lite pressad citron
Och viktigast, spiskummin
olivolja salt och lite peppar

Mixa allting med stavmixer
Dekorera med ex mynta olivolja spiskummin och hela kikärtor.
Allt detta kan göras på fem minuter!

Detta är hur jag brukar göra och det blir gudomligt gott!
Trevlig fredag!

Kram

Kommentera här! » 2
Allmänt


Kommentarer
mysecreti

det ser got ut :P

Skrivet den: 2010-03-19 kl. 17:44:35
Adress: http://mysecreti.blogg.se/
Sanníe™

Hoppas du får en fin fredagskväll :)

Skrivet den: 2010-03-19 kl. 18:25:35
Adress: http://sannieschutt.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

Mejl: (publiceras inte)


Adress:


Kommentar: