Kostråd

2009-08-31 | 10:16:01



Sen Kevin åkte för två veckor sen har jag känt att jag har gått ner lite i vikt.




Jag bestämde mig bara och tiden har bara rusat förbi så nu tänkte jag lägga ut lite tips som funkade för mig!


Börja dagen med nånting som du vet du kommer stå dig på ett tag, men utan fett eller socker, jag tog weetabix kakor (finns i sverige),doppa i mjölk för lägger du dom i mjölk sväller det bara för mycket. Skär lite frukt i mjölken så den blir sötare och ät upp allting. Ett glas med berocca är bra för då får du i dig både vätska och näring.
Jag brukade antingen gå en promenad 30 minuter till jobbet innan jag åt frukost, men han jag med åt jag innan. Tog jag promenaden först drack jag rejält med vatten medans jag gick.
En frukt, själv älskar jag hårda persikor.
Till lunch äter du dagens stora måltid, det är viktigt för du har rört på dig på morgonen och du behöver energi under dagen. Men det är viktigt att du promenerar minst 30 minuter varje dag!
Lunchen ska bestå av kolhydrater protein och sallad. Alltså kött och ris, Kycklinggryta med ris är jättegott. Lite grönsaker och massa soysås på riset. Mmm gör det gott och roligt.
Ät normlat och vräk inte i dig, lagom är bäst.
Till middag måste man komma ihåg att skippa kolhydraterna! Inte ens långsamma. Du förbränner mindre när du inte rör dig så mycket, vilket oftast brukar bli på kvällen.
Själv har jag, eftersom jag inte tränar mer en promenader och sitter still på jobbet ätit ibland riskakor med tonfisk i olja. Jättegott med lite salt på, en frukt och massa vatten.
3 st Knäckemackor med mackrill ( Nu är det främst för att jag har väntat på att lönen skall komma ) och misusoppa.


Hoppas det gav nån inspiration. Men varje dag behöver inte vara tuffa,bara man äter lagom portioner och rör på sig!

Puss och kram
Emman

Kommentera här! » 0


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

Mejl: (publiceras inte)


Adress:


Kommentar: