Kollade på bike

2009-08-11 | 14:44:53



I söndags var vi och kollade på en bike. Eller en scooter kanske det heter.
Vi tänkte köpa en begagnad som vi sedan kan sälja vidare.
Men den här var heeelt värdelös.
Bara det faktum att det sprutade avgas ur avgasröret i ett svart moln efter biken gjorde att jag vägrade.
Den skulle säkert hålla ett halvår men skulle vi sälja den vidare och få knappt en tusenlapp för den så förlorar vi hela poängen med att köpa bike som vi kan sälja vidare sen.
Nej, och trafiksäker vet ja inte om den var.
Synd för jag älskar att åka runt på utflykter med en liten scooter!
Nästa vecka skulle det komma in en bättre. Längtar tills dess!
Vi tog en promenad tillbaka till Sankt Julians och pausade i Sliema för lite tröstshoppning och en matbit. Det blev Tex Mex! Mmmm!



Dagens Outfit:





Vi träffade upp gänget för eftermiddagssol och bad på ett ganska nice ställe, exile. Fanns bar och musik också!

Påväg hem, väntar på bussen. Och har hunnit byta om:

Andra sidan gatan:

När vi kom hem lagade vi två maträtter,tanken är att det ska räcka till matlåda hela veckan.
Det blev köttfärsås med spagetti och en kycklinggryta som var heeeelt underbar.
Vi har en favoritrestaurang med Indisk mat och dom använder ett speciellt ris.
Jag har hittat riset i en av matvarubutikerna här och testade det första gången igår med lite örter i. Det vart super!
Kycklingklubbor i en gryta med lök, succini, tomat, vitlök, lime,ingefära och chili. Kryddor och fuskburken med Tikka Masala sås. In i ugnen i en rund djup form och vioala!
Smakade precis som på Indiska. Och betydligt billigare. Det enda som fattades var Naanbrödet. Det skall jag bara lära mig att göra!

Puss och Kram
Emman

Kommentera här! » 0


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

Mejl: (publiceras inte)


Adress:


Kommentar: