"Kräftskiva"

2009-08-30 | 13:48:44




Fredag och jag slutar 9. Svenskarna har hyrt ett ställe där det har ställts till med kräftkalas.
Jag som är galen i kräftor såg självklart till att vara där även fast dom andra skulle hinna dit före mig.
Fredagspasset på jobbet var ett extrapass som jag hade valt själv att ta och i fredags störde jag mig gravt på att jag hade tackat ja.

Igår var jag jättearg. Nu har det gått över, jag vet inte längre ens vad jag ska skriva.
kräftskivan var trevlig fram tills att en jävla person skulle förstöra hela kvällen.
Jag kan inte fatta att människor kan vara så totalt egoistiska och även ha en annan egenskap i kombination med egoism , att vägra se sina egna fel. Kanske att total egoism hör ihop med att inte kunna lyssna och se sina fel. Men ändå.
Jag är lite egoistiskt, fine vem är inte det. Men jag är smart nog att se vad jag gör fel och kan erkänna det både för mig själv OCH andra. Framför allt andra, ödmjukhet är en bra egenskap för att lära sig vad man kan ändra på hos sig själv till det bättre. Ibland kan man vara blind för hur man igentligen ter sig mot folk, och då kan det vara bra att man vågar ta till sig lite kritik. Sen behöver man inte lyssna på om folk säger saker bara för att skada eller trycka ner. Det finns vissa personer i min omgivning som är så. Jag tänker inte nämna namn för det vore att blotta någon och det skulle jag aldrig göra.
Jag tror att du njuter av det. Det såg jag på dig i fredags. Det var som om du njöt av att plåga dig själv med orden jag kastade tillbaka på dig och sen kom du med något provocerande komentar och hela ditt ansiktsuttryck skiftade från glansiga ledsna ögon till översittarattityd och ögon som lyste av självbehag.Eller nej jag måste beskriva det bättre,du försökte vara manipulativ och vände orden mot mig för att verka smartare och för att du igentligen inte hade något att komma med.Sen glansiga ledsna ögon igen. Att du sen lät dig själv bli förbannad och skrek på mig endast för att se min reaktion och verka ridderlig eftersom du " blir ju bara arg för att du bryr dig" var ju endast patetiskt
Vet du, jag tror du har dåligt självförtroende.
Det du sa var ren pajkastning som du själv påstod "inte var riktad mot mig" Och att du igentligen bara ville "disskutera". Herregud vad trångsynt.
Hade du sagt så till en lite hårdare tjej hade du fått en snyting.
Att tjejerna försvarade dig med att du bara var " jättepackad ju" förstår jag. För du var verkligen pinsam. Men "aspackad" Var du defenetivt inte och du visste precis vad du snackade om.
Om du påstår att du inte kommer ihåg någonting alls från i fredags är det enbart för att du skäms.
Jag längtar till Oscar kommer hem, fyfan hade han bara varit där så kunde du ha sagt allt det där och se hur modig du hade varit då. Om du inte vågar gå till rätt person så är du bara en stor jävla bit chicken.


Jag tror bilder redan finns på facebook, men jag ska lägga upp några här. Tyvärr blev det inga kräftor heller, nån hade beställt fel och det blev hummer istället. Men utgång efter det blev det, jag sitter inte och grämmer mig och jag tog defenetivt inte åt mig.
Jag tycker fortfarande du var en idiot och hör jag ingen ordentlig ursäkt från dig när du är nykter, så vill jag nog aldrig mer se dig. Jag behöver inte idioter i mitt liv. Det har jag slutat med för länge sedan.







Emman

Kommentera här! » 0


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

Mejl: (publiceras inte)


Adress:


Kommentar: