Jag har blivit liite brun

2009-07-14 | 17:13:44




 


Det här var faktiskt taget strax efter att jag kom till Malta, när man är ledig har man tid....


När man är ledig om dagarna, vad gör man då? Oscar blev jätteglad när jag föreslog att jag skulle leka hemmafru och ta hand om honom fram tills att jag fick ett jobb.
Och jag skötte mig helt galet bra!
Varje dag när Oscar hade lunch möttes vi upp i parken, jag hade alltid med mig en picknick korg med hemmalagad mat, tonfisksallader, koskos med lax, kyckling och annat gottit.
Såklart förstår jag att han är trött på att äta på restaurang varje dag och dessutom är det ju så dyrt! ;-)
Vi brukade gå ner till vattnet och sätta oss, åh så mysigt det var.
Sen var det bara att ligga kvar och sola en stund, kanske tilloch med ta en bad. Gå till mataffären, spendera två timmar att bara gå runt och titta på alla nya matvaror och jämföra utbudet med nästa mataffär.
Gå hem, sätta på lite spotify. Laga mat, sätta i en tvätt, göra fint i lägenheten.
Det är tur att lägenheten inte är stor!
Lyssna på musik, leta nya låtar, röka en cigg, ta en dusch.
Tyvärr har vi ingen balkong. Men eftersom vi får bo i lägenheten gratis ser vi ingen anledning till att flytta.
Så när Oscar kom hem, fanns det färdiglagad middag. Ibland lite vin.
Vi brukade gå ut och springa några gånger i veckan.

jag köpte fina liljor till lägenheten så det ska lukta gott!
Nu har jag köpt några rosa också så det blir ännu finare :-)

                                                                

Det livet höll i en och en halv vecka...

Jag trivdes ganska bra, det var rätt skönt att få laga god mat och gå på upptäcksfärder. Lite ensamt dock men när dom ringde från mitt nya jobb fick både jag och Oscar en liten chock.
Oscar var såklart lycklig och jag trivdes, så det kändes lite konstigt att jag skulle börja jobba. Dom ville att jag skulle komma dagen efter dom hade ringt så allt blev lite hastigt. Dessutom hade jag och Oscar inte sett varandra på jättelänge, och nu skulle jag börja jobba shift. Vilket betyder att jag slutar ibland 22:00 på kvällarna, oftast 21:00 och även helger.
Glada dagar är förbi..






Kommentera här! » 0
Allmänt


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig!

Mejl: (publiceras inte)


Adress:


Kommentar: